8 gode grunde til at du skal træne

By Jens

februar 22, 2019

Der er flere gode råd og mange studier der påpeger, at du skal blive ved med at træne og styrke dine muskler fra du er ung til du er gammel. Mange begynder at tabe muskelmasse når man runder de 50 år, og derfor er det en vigtig faktor, at man forsat styrker sine muskler, for at bevar en nogenlunde god livsstil, når man bliver rigtig gammel. Herunder har vi listet x gode grund til at du bør træne dagligt.

Ingen livsstilssygdomme

Når man træner på daglig basis, minimere du din risiko for livstilsygdomme. Dette gælder knogleskørhed. Hjerte- karsygdomme, fordi man styrker hjertet, som også er en vigtig muskel.

Mindre sygdom

Daglig træning på 45 minutter hver dag, er nok til at forbedre dit immunforsvar. Dette udgør at man bliver mindre modtagelig overfor almindelige sygdomme, som forkølelse, hoste, feber mm.

Forbedret mave- tarmsystem

Når man bevæger sig, øges aktivisterne i tarmene også. Dette betyder at man har mindste risiko for at få forstoppelse og oppustet mave.

Ingen stress

Daglig motion er påvist at mindske kroppens produktion af Kortisol, som er et stresshormon.

Bliv klogere

Træning stimulerer produktionen af nye hjerneceller. Bare 2 timers træning om ugen, nedsætter risikoen for udviklingen af Alzheimers med hele 50%.

Styrker din selvtillid

Træner du og kan se, og mærke, at det virker, vil du hurtigt ændre din kropsopfattelse. Du vil begynde at se det positive ved din krop, og det vil gøre dig selv, og give dig mere selvtillid. Træning giver ikke kun positivitet til kroppen, det styrker nemlig også din hjerne.

Bliv mere glad

Træning øger dit niveau af lykkestof inde i hjernen. Det gør at du føler dig gladere, og at du nærmest er på lykkepiller. Glæden starter som regel fra træningen er slut, hvor du tager hjem med en god følelse i kroppen, men glæden kan mærkes i helt op til 12 i timer efterfølgende.

Din søvn bliver bedre

Når man får brugt sin krop, er det ikke så mærkeligt at man også mærker en forbedring af din søvn. Man får også lettere ved at falde i søvn. Men dog skal man huske at undlade at træne før sengetid, da det frigiver adrenalin i kroppen, som kan give den modsatte effekt, når du skal sove.

Sådan kommer du i gang

Hvis du ikke allerede træner, så er det på tide at komme i gang. Det kræver ikke at du løber maraton hver dag, men daglige gåture men også gøre forskellen. Du kan også træne i hjemmet, ved at købe redskaber til træning. Du kan købe online med apuls rabatkode allerede i dag, og kom i gang. Hellere i dag end i morgen.

About Jens